پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226344
سرعت اينترنت ۲ برابر مي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/06/24 11:23:55
نمایش : 1182
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در راستاي اجراي اهداف اقتصاد مقاومتي، سرعت دسترسي کاربران به اينترنت پرسرعت تا پايان سال به ۴ مگابيت بر ثانيه مي رسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه هاي انجام شده در جهت اجراي پروژه «افزايش سطح دسترسي کاربران با سرعت ۲۰ مگابيت برثانيه در شبکه ملي اطلاعات و حمايت از توسعه مراکز داده (ديتاسنتر) به شبکه توزيع محتوا» که در راستاي اقتصاد مقاومتي تعريف شده است، اظهار داشت: زيرساختهاي شبکه دسترسي به اينترنت از جمله زيرساختهاي فيبرنوري و شبکه انتقال در حال آماده سازي است.

وي با بيان اينکه تکميل امنيت زيرساختهاي شبکه ارتباطي در راستاي ارائه خدمات دولت الکترونيک نيز در اين جهت در حال انجام است، ادامه داد: براساس منشور ستاد اقتصاد مقاومتي، موضوع افزايش سطح دسترسي کاربران نهايي به اينترنت پرسرعت مدنظر قرار گرفته است که در اين راستا، تکميل زيرساختهاي مربوط به شبکه دسترسي در حال انجام است.

معاون وزير ارتباطات با تاکيد براينکه برابر اهداف برنامه پنجم توسعه بايد ۶۰ درصد خانوار ايراني داراي اينترنت پرسرعت شوند، اضافه کرد: مطابق با اين برنامه، تا پايان سال بايد اين هدف محقق شود و ما نيز از لحاظ اهداف کمي به دنبال رسيدن به اين رقم هستيم.

قنبري خاطرنشان کرد: به موازات اين پروژه، طرح افزايش دسترسي کاربران نهايي به اينترنت پرسرعت را دنبال مي کنيم به نحوي که مطابق با برنامه ريزي به عمل آمده، تا پايان سال جاري سرعت اينترنت کاربران خانگي به ۴ مگابيت بر ثانيه افزايش خواهد يافت. در همين حال در برنامه ششم توسعه اين ميزان سرعت، افزايش مي يابد تا در نهايت، هدفگذاري براي چندين برابر سرعت محقق شود.

وي با بيان اينکه هم اکنون متوسط سرعت دسترسي کاربران به اينترنت ۲ مگابيت بر ثانيه است، تاکيد کرد: با آماده سازي زيرساختها، پيش بيني مي شود که تا پايان امسال، توان سرويس دهي اينترنت در دو بخش اينترنت ثابت و اينترنت همراه تا سرعت ۴ مگابيت بر ثانيه فراهم شود.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html